04 Nisan

Detoks suyu zayıflatır mı? Toksin atar mı? Bağışıklığı güçlendirir mi?

Bu, detoks suyunun içerisine atılan bitkilere, bitkilerin miktarına ve bitkinin etken maddesinin özümsemesine bağlıdır; ancak unutulmaması gerekilen bir gerçek vardır ki; o da suyun kendisinin arındırma, kilo vermeye yardımcı olma, bağışıklı güçlendirme gibi birçok özelliğinin bulunmasıdır. Bunun yanı sıra suya eklenen az miktardaki bitkilerin deminin tüketilmesi ile bahsi geçen kiloların verilmesi veya detoks etkilerinin görülmesi güçtür.

İşin gerçeği, medyadaki detoks suyu etkisi biraz abartılmıştır. Neticede sadece düzenli ve yeterli miktarda su içmek de tüm belirtilen etkileri yerine getirmede önemli rol oynar. Ancak günlük hayatında çok az veya hiç su içmeyen birisi, zayıflamak için hazırladığı detoks suyunu içtiğinde, etkisini çok net ve hızlı bir şekilde görecektir. Suyu sade hali ile içemeyen bir kişi suya; limon, nane gibi aromalar eklediğinde, doğal olarak su tüketme oranı artacaktır. Bol detoks suyu içtiğinde, diüretik sıvıları daha az tükettiğinde ve daha az yemek yediğinde, kişinin iddia edilen kiloyu vermesi büyük bir olasılıktır.

Su, metabolik hızı başlı başına arttırdığı için kişi normalden daha fazla kalori yakmaktadır. Araştırmalar, bir saat içerisinde yarım litre su içmenin, metabolik hızı yaklaşık %30 arttırdığını göstermektedir. Yine araştırmalar, diyette iken su içenlerin, içmeyenlere oranla daha fazla kilo verdiklerini dile getiriyor.


Sağlıklı yaşamın kaynağı detoks ile ilgili doğru bilinen yanlışlar
 

Hızlı detoks yapmak

En sık karşılaşılan yanlış, belki de bu maddedir. Hızlı kilo kaybetmek kadar hızlı detoks yapmak da bünyeye zarar verebilir. Ayrıca hızlı bir detoks programı uygulamanın yarattığı baş ağrısı, yorgunluk ve sindirim sistemindeki sorunlar, detoks yapma konusundaki motivasyonunuzu düşürebilir. Bu yüzden detoks programlarını aşamalı olarak uygulamak daha faydalıdır. Önce daha hafif ama etkili bir detoks planıyla başlayıp, bunu giderek daha kapsamlı hale getirmek sizin için daha yararlı olacaktır.



Öncesinde sağlıklı beslenmemek

Nasıl olsa detoks yapıp vücudunuzu arındıracağınızı düşünerek, detoks programı öncesinde abur cuburu abartmak, ne yazık ki yaygın bir davranış. Fakat detoks, sağlıklı beslenmenin bir parçası. Ve yediklerinizde rafine şeker, kızarmış yağ veya işlenmiş ürün bulunmaması zaten dikkat etmeniz gereken bir durum. Üstelik böyle bir yol izlemek, hormonal dengenize de zarar verebilir ve detoks sırasında hissettiğiniz açlığı artırabilir.



Yenilmeyecek şeylere fazla odaklanmak

Çoğu detoks programı, beslenmeden birçok yiyeceği eler. Ancak Omar, ne yememeniz gerektiğine çok fazla odaklanmanın yanlış olduğunu belirtiyor. Bunun yerine beslenmenize ne kattığınıza da eşit ölçüde dikkat etmelisiniz. Çünkü detoks, sadece zararlı gıdalardan uzak durmak değil, aynı zamanda yararlı ve sağlıklı gıdaları da beslenmeye olabildiğince dahil etmek anlamına geliyor.



Uzun süre sadece sıvı odaklı bir detoks planı izlemek

Bedeniniz, detoks süresince sadece meyve-sebze sularından aldığı gıdalardan daha fazlasına ihtiyaç duyar. Food Confidence yazarı Diyetisyen Danielle Omar’a göre; meyve–sebze suları tek başına kullanıldığında vücudu ihtiyaç duyduğu protein, sağlıklı yağ ve yeterli kaloriden yoksun bırakıyor. Öte yandan protein, vücuttaki toksinleri atmaya yardımcı oluyor ve yağlar da yağda çözünen vitaminlerin emilimini sağlıyor. Detoks sırasında yağ ve protein almanın öneminin bir başka nedeni de bunların sindiriminin uzun sürmesi ve dolayısıyla öğünler arasında kan şekeri seviyesini dengeleyerek sizi tok tutması. Dolayısıyla sıvı odaklı detoks planlarının süresinin çok uzun tutulmasında fayda var.



 

 

 







İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 05 • 0 232 329 19 00 • 0 232 329 19 35




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma