06 Mart

Hamilelik ve pilates

DOĞRU YAPILAN EGZERSİZİN FAYDALARI NELERDİR?

HAMİLELİKTE NE TÜR EGZERSİZLER YAPILIR?

Solunum egzersizleri ve gevşeme teknikleri özellikle doğum süreci başladığında annenin sakin kalarak kendisinin ve bebeğinin strese girmeden süreci tamamlamasına yardımcı olur. Doğum sancılarının gelmeye başladığı dönemde gevşeme teknikleri ile anne enerjisini aktif doğum sürecine saklar.Yine solunum teknikleri ile anne ağrıyı daha az hisseder.Bu egzersizlerin hamilelik sürecinde öğrenilmesi daha rahat bir doğum geçirilmesine yardımcı olur.

KEGEL EGZERSİZLERİ

Pelvic Taban Kasları dediğimiz (idrar kesesi,rahim,kalın bağırsağın son bölümü) kas gruplarımız yeteri kadar kuvvetli değilse doğum sonrasında ve bazen gebelik sırasında öksürmekte,hapşırmakta,oluşabilen idrar kaçırma olayları ile karşı karşıya kalınabilir. Kegel egzersizleri pelvic taban kaslarını hissettikten sonra her yerde yapılabilecek egzersizlerdir.

HAMİLELİKTE PİLATESİN YARARLARI

Hamilelikte egzersiz günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası olmalıdır.Egzersiz düzenli yapıldığı taktirde vücudu hamileliğin bazı olumsuz etkilerinden korur.Daha önemlisi zihinsel ve psikolojik rahatlık sağlar.

Pilates yaparken Hamilelerin dikkat etmesi geren konular ise;Hareketlerin yavaş ve kontrollü olmasıdır. Hareketler bilinçli yapılmalı,hangi hareketin ne işe yaradığı bilinmelidir.Hiç bir zaman zorlanmamalı, yoruldukça dinlenilmelidir.

HAMİLE PİLATESİNİ KİMLER YAPABİLİR?

Hamileliğin en başından (1.trimester) Kadın doğum uzmanından onay alan tüm Anne adayları haftada 2/3 gün 30 dakika pilates yapabilir.

HAMİLE PİLATESİNİ KİMLER YAPAMAZ?

Düşük riski olan anne adayları,Erken doğum tehdidi (EDT) olan anne adaylarına pilates önerilmez.

 

        







İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 05 • 0 232 329 19 00 • 0 232 329 19 35




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma